06-07-10

Maandag 5 juli: City of blinding lights

Deze ochtend moesten we al om 5u opstaan, voor de intercontinentale vluchten moet je namelijk al 3u op voorhand op de luchthaven aanwezig zijn.
Omwille van enkele vermiste passagiers stegen we maar om 10u45, met zo'n drie kwartier vertraging, op.
Ons vliegtuig had jammer genoeg niet dezelfde comfort als die van South African Airways en ik kon dan ook de slaap niet vatten.
In het begin van de vlucht kregen we een lunch, pasta. Nadien luisterden Freke & Linske naar muziek, vake bereidde onze dag verder voor, ik keek naar "he's so not that into you" en moeke sliep. Op het einde kregen we ook nog een lekker vier-uurtje en uiteindelijk zijn we dan veilig in New York geland.

Nadat we geland waren volgden de veiligheidscontroles. Onze security gate werd door een norse tante aangeduid, maar met onze security agent hadden we zeker geluk.
Eenmaal buiten de luchthaven konden we een eerste vaststelling maken:
Amerikanen maken graag grapjes en wanneer je hieraan meedoet komt alles in orde!
Na deze vaststelling begonnen we aan de eindeloze rit richting ons hotel. We hadden voor de airport shuttle bus gekozen, hierbij stopt de bus aan enkele haltes op de immens grote luchthaven. Bij de laatste stop moesten alle tickets worden gecontroleert en hier kwam echt geen einde aan.

Maar deze kleine tegenslag vergaten we al snel bij het binnen rijden van NEW YORK CITY!
Het eerste zicht op de Big Apple is onbeschrijfelijk, onvergetelijk! Ik kon het amper geloven dat ik ook echt hier ben!

Uiteindelijk kwamen we aan in ons hotel, Grand Hyatt. Het hotel heeft onwaarschijnlijke ligging tussen Grand Central Station en de Chrysler Building. De kamers zijn ruim en zeer verzorgd.
Linske is blij dat ze deze vakantie niet meer op een bijzetbedje zal moeten slapen,  zij heeft nu haar eigen 2 persoonsbed.

Tegen 4u trokken we terug naar buiten voor onze verkenningswandeling.
Zonder dat we het echt beseften stonden we plots op het indrukwekkende Times Square. Ons dorst lessen deden we dan maar door iets fris uit Mc Donalds ;) en dronken we op, op de trappen met zicht op over heel Times Square.
Hierna startten we de zoektocht naar Rockefeller. Na wat heen en weer geloop vonden we deze dan ook. nadien passeerden we ook nog St. Patricks Cathedral. Toen we beseften dat het bij ons eigenlijk al half elf is keerden we terug naar het hotel om ons wat op te frissen en de valiezen te herpakken.

Nadien trokken we terug naar buiten waar het nog steeds zeer warm was!
Na een ontdekking van de New Yorkse metro kwamen we aan in Brooklyn. Even leken we de enigste blanken te zijn. We wandelden langs prachtige rijhuizen totdat we Brooklyn Heights bereikten.
Vanaf hier heb je een prachtig zicht over de skyline van New York. Na een wandeling op de promenade gingen we op zoek naar avondeten. Dit vonden we in een Italiaans restaurantje. Ze hadden een kleine kaart en de helft niet meer in huis, maar de pizza's waren heel lekker. Freke, Linske en ik beseften toen ook dat we al bijna 24 uur wakker waren en werden plots echt wel moe.
Na het eten trokken we nog even naar de promenade voor New York by Night! Wondermooi! Spijtig genoeg was dit niet makkelijk op de gevoelige plaat vast te leggen.

Vake zei dat we gelukkig en dezelfde straat een metrohalte hadden richting hotel, waarna we al vlug beseften dat er weer een kleine versie van "Michiel" in actie was. (voor wie het niet meteen weet "Michiel" is al jaren de bijnaam van vake als zijn "de mol" gehalte heel groot wordt...) De metro bevond zich namelijk enkele straten verderop.
Al bij al zijn we goed en wel in het hotel geraakt en kropen we gauw ons bedje in. Dit was een onvergetelijke dag!

Ps: We telden vandaag al 10 Starbuck's café's. Jammer genoeg zijn we er nog niet binnen geraakt, maar dat staat zeker voor morgen op ons programma!

Lieve groetjes,

Diete
Kris & Marleen
Freke & Linske

xxx

23:22 Gepost door Diete in Citytrip | Permalink | Commentaren (0) | Tags: new york, hotel grand hyatt |  Facebook |