07-07-10

Dinsdag 6 juli: Que calor !

Na een goede nachtrust ontwaakten we met het nieuws dat het vandaag uitzonderlijk warm ging zijn. Op het nieuws vertelde men dat het één van de warmste dagen ooit in New York zou worden. (En inderdaag toen we buiten kwamen was het super warm!)
Ook lijken wij de Celebreties aan te trekken. Na Obama in Rome vorig jaar. Kregen we nu bezoek van de Queen.

We gingen eerst op zoek naar een plaats om te ontbijten. Dit vonden we in, P Square, best breakfast in New York. En de naam loog er niet om, we konden genieten van een heerlijk ontbijt met vers geperst fruitsap, pancakes, eitjes en muffins.

Na het ontbijt vertrokken we richting Empire State Building en keken we ondertussen al in enkele souvenirshops.
We hadden bij het bestellen van onze tickets ervoor gekozen om een express pass te nemen. We waren nog vroeg en er waren nog geen eindeloze rijen, maar toch, dankzij de pass werd je overal voor gelaten en mochten we als eersten in de liften.
Met de lift gingen we in slechts enkele minuten tot de 80ste verdieping en hierna volgde nog een lift tot de 86ste verdieping waar zich het uitzichtspunt bevond.
En dat uitzicht was fantastisch!
Na talloze foto's keerden we terug naar beneden.

Eens beneden besloten we een aantal flesjes water te kopen en die waren al gauw op.
We wandelden voorbij Flatiron Building en namen op Union Square de metro richting downtown. Vandaar namen we de Staten Island Ferry en vaarden zo voorbij Statue of Liberty. Op de retour hadden we ook een zicht over Manhattan en de Brooklyn Bridge.
Nadien wandelden we naar Wall Street en het 'litteken van New York" Ground Zero. Hier wordt nu druk gebouwd aan de Freedom Tower. Hierna wilden we met de metro terug keren naar het hotel. Dit bleek makkelijker gezegd dan gedaan. Na de overlevingstocht in de New Yorkse Metro kwamen we terug aan ons hotel. We kochten wat drinken en meloen en gingen ons verfrissen.

Deze avond stond namelijk de musical, In The Heights op het programma. Op Broadway, in de straat waar ons theater bevond, passeerden we een immens lange rij, bleek dat de rij voor onze musical te zijn.
Gelukkig was de rij aan de andere kant van de ingang véél korter.
De musical, In The Heights was super!
Dankzij ons drankje hadden we nog een leuke souvenir, de beker ervan was namelijk een speciale "in the heights beker".

Wanneer we terug buiten waren, was Times Square volledig verlicht. Super!
Hierna konden we op zoek naar iets kleins als avondeten.  Zo belanden we in een Ierse pub. Dat kleins was uiteindelijk wel net iets groter.

Na ons avondmaal keerden we terug naar ons hotel. Onderweg hadden we nog zicht op de verlichte Empire & Chrysler Building.

Deze dag kunnen we weer omschrijven als onvergetelijk!

Ps: Vandaag telden we 7 Starbucks Café's. Dat zorgt voor een voorlopig totaal van 17 Starbucks Café's.

Groetjes
Diete
Kris & Marleen
Freke & Linske

PS. Gezien de temperatuur hier oploopt tot 106 ° F (klinkt nog warmer he) kozen we als titel voor die song uit in The Heights Stoer)

Hey,

Het ziet er naar uit dat jullie al goed de weg hebben gevonden in de States :)

We wensen jullie dan ook een fantastische reis toe en laat ons af en toe eens mee genieten.
Bedankt voor het berichtje op Shari's blog vanuit het verre USA!! Echt tof!