08-07-10

Woensdag 7 juli: Shop till you drop!

Deze nacht weer zalig geslapen.
We gingen eerst op zoek naar een ontbijtplaats. Daar merkten we al gauw dat we het niet zo makkelijk is een keuze te maken uit het Amerikaanse ontbijt.
Zoals de meeste wel weten, ben ik niet zo'n snelle drinker. Maar in Amerika is dat geen enkel probleem want iedereen neemt toch zijn drinken mee op straat :).

Onderweg stopten we bij een souvenirwinkel waar Linske een leuke New York handtas kocht, ik een topje en Freke een super leuke musical handtas.
Hierna vertrokken we richting Central Park.
Onderweg passeerden we tal van Designerwinkels.

Eenmaal in Central Park konden we genieten van van een beetje koelte en wind, dat héél veel deugd deed. We konden pootje baden in The Lake, maar Linske merkte een beest op. Dit bleek gewoon een schattige schildpad.
We konden ook een bootje huren, maar vake zag het niet zitten om helemaal alleen ons allen te vervoeren :).
Op een bepaald ongeblik werd de warmte echt ondragelijk en ik kreeg super veel dorst, dus gingen we binnen in een winkeltje. Hier vertelden de vriendelijke uitbarters ons waar we Julliard School konden vinden. Zo passeerden we ook New York Ballet Theatre en Julliard.

Ons buikjes begonnen nu ook te knorren en we hadden echt nood aan airco. Dus gingen we lunchen in AQ Kafe, een aangenaam eetcafé met  vriendelijke bediening en lekker eten !

Na de lunch trokken we richting Apple Store, waar het ontzettend druk was. Het bleef slechts bij een bezoek.
Nadien trokken we ook nog naar Nike Town, waar Linske haar hartje kon ophalen. Ondertussen bleven we die grote NBA speler(?) maar volgen. Eerst liep hij met zijn zakje van een dure winkel voor ons. Nadien ging hij naar de Apple Store. En later kwamen we hem nog tegen wanneer hij uit de Burberry winkel stapte. Zes stratenblokken verder kwamen we hem weer tegen, nu vanuit de andere richting...

Na een tussenstop in het hotel, trokken we terug richting Empire State Building voor nog een laatste souvenirstop in New York. Hierna keerden we terug naar hotel om ons op te frissen voor de avond.

Straks hopen we een hapje te kunnen eten aan Pier 17 om ons bezoek aan deze fantastische stad af te sluiten.
Morgen stappen we op het vliegtuig richting San Francisco. Benieuwd wat dat gaat worden !

Groetjes

Deeta (de naam die ik kreeg van de Starbucks verkoopster)
Kris & Marleen
Freke & Linske

xxx

00:21 Gepost door Diete in Citytrip | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

na het lezen van deze verslagen ben ik een klein beetje jaloers, dit zal een onvergeteljke reis worden voor iedereen ik hoop dat mijn reactie bij jullie aankomt en zal volgende week woensdag terug bij goeleken het nieuwe reisverslagen lezen kusjes grootmoe X X X