15-07-10

Woensdag 14 juli: Back to nature

Deze morgen ontwaakten we in de luxe van onze suite!
Eerst trokken we naar de Champs Elysées voor ons ontbijt. (de vertrouwde pancakes voor mij {#emotions_dlg.smile}).
Nadien keerden we terug naar de suite voor onze valiezen te pakken, wat wel moeilijker is als je hotelkamer 9 kamers telt. De kans dat je iets vergeet, is dus héél groot!
Nog een laatste blik op de Eifeltoren en Bellagio en we moesten onze suite jammer genoeg alweer verlaten.
Het uitchecken verliep gelukkig veel vlotter als het inchecken.

We maakten een eerste stop in de supermarkt voor onze lunch en ontbijt. We moesten ook opzoek naar een nieuwe koelbox.
Alsof de aandacht gisteren al niet genoeg was, kregen we heel het winkelpersoneel achter ons! pft!

Veilig terug in de auto vertrokken we richting Zion National Park.

Eenmaal Springdale bereikt, lunchten we op een bankje, aan het water, onder een boom. Zalig die verkoeling.

We stopten hierna eerst aan ons hotel om de valiezen al weg te zetten. Deze keer geen upgrade, jammer! {#emotions_dlg.smile}

Hierna parkeerden we onze wagen aan de ingang van Zion. Vandaar reden we met de shuttlebus het park binnen.
We reden tot de laatste stop, Temple of Sinawava. Hier volgden we de River Walk.
Freke & Linske moesten en zouden via de rivier de weg volgen. Wij verkozen toch het padje.
Plots werd onze aandacht getrokken naar een groepje mensen die stonden te wijzen.
Blijkbaar liep er langs de kant van het pad een hert. Niets echt bijzonder voor ons tot we beseften dat Freke & Linske er vlakbij stonden. Eerst maakten we ons niet echt zorgen, maar toen het dier rond zich begon te kijken en meer en meer in de richting van hun stapte, geraakt moeke toch lichtjes in paniek.
Terwijl vake de dames terug ging halen, stonden wij het hele gebeuren in het oog te houden, tot jolijt van de omstaanders. {#emotions_dlg.smile}
Eenmaal de dames terug veilig aan land waren, wandelden we verder de River Walk.
Omdat Freke & Linske toch door de rivier zouden kunnen wandelen begonnen we ook aan de Narrows, de Amerikaanse Toulourenc.

Na de verfrissende tocht in de rivier keerden we terug naar het hotel.
Hier maakten we een dan verfrissende duik in het zwembad en gingen we ons klaar maken voor de avond.

Moeke had deze morgen een gezellig restaurantje gezien en trokken dus daar maar heen. En dat hebben we ons zeker niet beklaagd.

Nu ons bedje in & morgen staat Bryce Canyon op het programma.

Groetjes

Diete
Kris & Marleen
Freke & Linske

07:47 Gepost door Diete in Rondreis | Permalink | Commentaren (5) |  Facebook |

Haha, jullie hebben in Zion juist hetzelfde meegemaakt als ons voig jaar met de hertjes. Maar als je de laaste halte in Zion neemt wordt je toch verplicht om in de rivier te stappen na een tijdje?
xxx
Femke

Gepost door: Femke Van Duyse | 15-07-10

Leuk verslag van een wat avontuurlijke uitstap in Zion NP.
Hier is de temperatuur gezakt naar een goede 20°
In Limburg en Wallonië is er heel wat schade door zware onweders. Bart en C° zijn, na een treinreis van 30 uren, aangekomen in Ulaan Bataar (Mongolië). Lotte is veel beter.
Duma stelt het uitstekend.
Opa & oma

Gepost door: Peeters Walter | 15-07-10

@ Femke: Ja die 2 wandelingen lopen in elkaar over. ma die van in het water duurt normaal 4u ofzo ma wij hebben alleen maar het begin gedaan :)
@ Opa: Ja we leesden het al op de site van het nieuwsblad. En de berichten op de blog komen goed aan hoor. :)

Groetjes

Gepost door: Diete | 15-07-10

Heey!

Amai, super om alle verhalen te lezen!! Jullie hebben daar precies een geweldige tijd!! Geniet er nog van!!

xxx Latoya

Gepost door: Latoya | 15-07-10

Whiiiiiiiiiiii, nog 3 keer slapen en wij vertrekken ook!!!
Maar morgen eerst nog de trouw! Maaike en ik moeten de boekskes aan de kerk uit delen, lezen, en... azo rond gaan in de kerk om geld! En Frekie, ik heb een nieuwe portemonne, en een nieuwe handtas! Ik mis jullie!