19-07-10

18 juli : Once upon a time in the west

Deze morgen liep de wekker al vroeg af. Even na zeven stonden de valiezen al in de auto en namen we nog een ontbijt in het hotel. Vandaag wachtte ons een rit van meer dan 450 km.

We verlieten Moab in zuidelijke richting. Het zag er allemaal veel meer verlaten en vervallen uit.
Rond de middag bereikten we Mexican Hat, waar de heuveltoppen inderdaad als sombrero's uit de vlakte rijzen.
Op ons roadbook stond een 4x4 route in Valley of the Gods, maar met onze quadrit van gisteren nog in het geheugen, sloegen we deze maar over (twee dagen na elkaar naar de osteopaat is niet zo'n goed gedacht Knipogen). We hadden natuurlijk beter moeten weten...
Een eindje verder wachtte immers Monument Valley in het Navajo Tribal Park op ons.
We volgden netjes de auto's voor ons. Al vlug bleek echter dat ook dit een echte dirt road zou worden. We vragen ons nog steeds af hoe de 'gewone' auto's deze trail overleven...
Monument Valley liet in elk geval een diepe indruk op ons na. De omgeving is gewoon imposant. Ook de meisjes waren onder de indruk. Wij beleefden de films uit onze jeugd terug en vake zat in gedachten ook nog in de Karl May verhalen die hij toen verslonden heeft.

Ondertussen waren we ook de grens tussen Utah en Arizona overgestoken. Was het nu dat we onze klok weer een uurtje moesten terugzetten ?
De weg naar Lake Powell was lang en eindeloos. Een picnic plaats vonden we in een (indianen)dorp op de speelplaats van de school (waar linske geconfronteerd werd met een plaatselijke beer), een toilet vinden was een andere opdracht.

Uiteindelijk bereikten we Page en dan was het nog even zoeken naar ons hotel. We logeren in het Glen Canyon NP met zicht op Lake Powell. Nadat we geinstalleerd waren, zochten we nog wat verkoeling aan het zwembad. Daarna reden we terug het dorp in om een bezoek aan de Antelope Canyon morgen te reserveren en nog wat inkopen te doen. Op de terugweg maakten we nog een ommetje langs Horseshoe bend, waar we met een prachtig uitzicht beloond werden.

Op de terugweg door passeerden we een aantal keer de tijdsgrens, het werd ingewikkeld om volgen, vooruit, achteruit, deze dag lijken we wel dubbel beleefd te hebbenKnipogen. We konden onderweg in elk geval genieten van een prachtig zicht op de canyon en het meer.
Voor morgen voormiddag proberen we nog een boottocht (in welke vorm dan ook) georganiseerd te krijgen.
Daarna gaan we dan naar de Antelope Canyon om vandaar onze route naar de Grand Canyon af te werken.

Nu willen we graag genieten van 'a good night's rest', de volgende dagen worden zeker weer zwaar

groetjes

Marleen
en co

08:02 Gepost door Diete | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

sorry dat ik vorige week niet heb kunnen antwoorden maar zoals gezegd ik geraakte niet binnen, maar opa heeft mij vandaag wat uitleg gegevdn, als ik al de verslagen van jullie reis lees dan moet dit iets onvergetelijk zijn maar denkelijk wel vermoeiend. zoiets doen jullie misschien maar eenkeer met gans de bende, geniet, geniet en geniet hier alles oke ook het weer. Het feest van ROZA op 17/7 was een groot succes.nog vele kusjes en genieten maar X X X . proficiat aan al wie de verslagen heeft doorgestuurd, ze waren allemaal fantastisch.

Gepost door: grootmoe | 19-07-10

Super is het echt wel é!
Wij zijn ondertussen ook al in Amerika en vertrekken nu naar Washington!