20-07-10

19 juli : I've still got sand in my shoes...

Deze morgen was vake al wakker om 7 uur, hij wou namelijk gaan informeren voor een boottocht. Toen hij merkte dat zijn 4 vrouwen nog diep in dromenland verzonken waren, besloot hij toch ook nog even onder de wol te kruipen (om even later hardhandig gewekt te worden door 'housekeeping').  Jammer genoeg kon de boottocht niet doorgaan.
We besloten dus om het deze morgen even rustig aan te doen - al heeft dat niet voor iedereen dezelfde betekenis...
Nadat we nog even langer geslapen hadden en op de kamer ontbeten hadden, gingen we eens een kijkje nemen aan het water. 'Het rustig aan doen' betekende voor Linske een training houden bij een temperatuur van meer dan 40° C. Terwijl Linske lustig over en weer bleef lopen aan het strand, kregen Diete en ik het al snel te warm en namen nog snel een frisse duik in het zwembad.
Ondertussen stelde vake (ook 'rustig' Roepen) vast dat de 'housekeeping lady' de kamer al aan het kuisen was en dat onze kaartjes niet meer werkten, terwijl al ons gerief nog in de kamer stond en het nog lang geen 11 uur was...

In afwachting van ons bezoek aan de Antelope Canyon maakten we nog een rit langs de Glen Canyon. (naar het schijnt hebben we over het strand gereden, maar toen was ik toevallig aan een schoonheidslaapje bezig Knipogen... )

Na een korte sessie pootjebaden, reden we richting het vertrekpunt, om met jeeps naar de Antelope Canyon te vertrekken.
Helaas was vandaag niet bepaald onze geluksdag... Tijdens onze rit naar de Canyon, viel plots de jeep stil. Onze plaatselijke gids, Rosie, kreeg de wagen niet meer in gang en had daarbovenop geen GSM-bereik. Daar stonden we dan... Gelukkig verschenen er al wat wolken aan de hemel, zodat we niet levend gegrilld werden, daar in het zand. Na een kwartiertje werden we gelukkig door een andere jeep tot bij de Antelope Canyon gevoerd.
Wat we daar te zien kregen, beloonde zeker ons geduld! Rosie mocht dan geen auto-expert zijn, van fotografie kende ze zeker wat! Ze toonde ons alle goede plaatsjes om mooie foto's te maken en nam zelf voor ons ook een paar prachtige exemplaren. Ze was er ook een held in om in de rotsen allerlei figuren te herkennen (George Washington, The cat in the hat, een beer, een wolf, ...)
Na de 'sand shower' die we in de Canyon kregen, volgde nog een douche: onze allereerste regenbui op Amerikaans grondgebied! Toen vake een dirt shirt was gaan kopen en Diete en ik nog snel een broodje wilden eten op de parking - aan middageten waren we nog niet toegekomen - begon een heus onweer en moesten we de auto invluchten, dan maar een maaltijd in de auto... Linske merkte terecht op : "plots stroomt er hier een rivier"

Door de panne en de regen liepen we wat vertraging op voor ons vertrek naar de Grand Canyon. Rond 6 uur reden we het park binnen en deden enkele snelle, maar prachtige stops aan verschillende uitkijkpunten. We genoten ook van een adembenemende zonsondergang, en reden dan maar eens naar het hotel. Onderweg zagen we plots een heleboel auto's en mensen verzameld staan, er stond een eland naast de weg!
Eindelijk aangekomen in het hotel, hadden we niet zo veel zin meer om nog op restaurant te gaan eten... Het werd de eerste keer McDonalds voor deze vakanie (niet voor mij, ik hield het bij een kommetje cereals Lachen)

Morgen zal het weer vroeg opstaan worden, om de zonsopgang in de Grand Canyon te zien.

Groetjes,
Xxx
Freke
en co

07:45 Gepost door Diete | Permalink | Commentaren (3) |  Facebook |

Weer avontuurlijke dag gehad blijkbaar. Zijn de zonsondergangen nog altijd een specialiteit van vake ? Hier snikhete dag ( dinsdag ), morgen opnieuw onweders verwacht. Daarna gaan de temperaturen opnieuw wat zakken. Wij ( moeke en ik) zouden volgende week woensdag en donderdag met de auto van Bart ( grotere kofferruimte waarin ook de ski's passen ) naar La Plagne de cave gaan leegmaken en woensdagnacht overnachten in Beaurepaire. Verder nog goede reis en verspeel jullie centen niet in Las Vegas. Op Sporting Lokeren geen problemen. Opa & oma

Gepost door: Peeters Walter | 20-07-10

Hey allemaal,
Haha, de boottocht bij ons kon ook niet doorgaan vorig jaar! En idd, in Antilope canyon lijken allle gidsen wel kunstfotografen, bij ons trokken ze zelfs de foto's als je wou voor jou. Grand canyon is idd super bij zonsondergang, dit zal wss wel heel wat mooie fotootjes hebben opgeleverd!! Gaan jullie ook met de helikopter de zonsopgang doen?
Vele kusjes!
ps: voor jullie nadert het einde al hé!!!! hahahahaha, ik zit nog bij het begin!!! (grapjen hé bollies!)

Gepost door: femke | 20-07-10

na het lezen van de verslagen van 19 en 2O juli denk ik dat dit denkelijk de laatste berichten zullen zijn die ik nog kan gaan lezen bij Goeleken, daar jullie maandag 26 /7 naar huis komen ik hoor wel iets of lees een berichtje,hier alles OK ook het weer tot vandaag, en voor morgen voorspelt men regen en minder warm. we zien wel. In afwachting van een goede resterende vakantie en goede thuisvlucht nog het allerbeste. X X X grootmoe.