10-07-10

California dreaming... on such a winter's day

Toen we deze morgen uit onze hotelkamer naar buiten keken, zagen we alleen maar dikke jassen, kousenbroeken, mutsen... help, waar waren de temperaturen van New York ?
We kleedden ons zo warm mogelijk aan, want vandaag stond de fietstocht over de Golden Gate Bridge op het programma. Eerst en vooral een stevig ontbijt genomen.
Toen we buiten kwamen vielen zo waar de eerste regendruppels en deed de stevige wind ons helemaal bevriezen. Er waren amper mensen op straat en de cable cars reden leeg over en weer...
We moesten toch eerst de auto ophalen, dus hopelijk zou het zonnetje er ondertussen doorkomen.
Eerst een bezoekje aan de lokale bookstore voor een gedetailleerde kaart en wat engelstalige boeken voor onderweg. Aan het verhuurkantoor stond een lange lange rij aan te schuiven. Terwijl vake netjes in de rij bleef staan, profiteerde Linske van de gelegenheid om samen met moeke en Freke Nike Town in SF een bezoekje te brengen.
Wanneer we terug keerden was de rij nog niet veel opgeschoven.
Uiteindelijk kregen we dan toch onze huurwagen in handen. Met deze Ford Explorer zullen we de volgende dagen op verkenning gaan.
Omdat het weer nog steeds niet beter was (op het warmst van de dag was het nog maar 15 graden en een koude wind)  besloot VAKE het fietsen te vervangen door een ritje met de wagen in de omgeving rond San Francisco.
Dankzij het GP van Karen hadden we gisteren op korte tijd al héél véél kunnen zien van SF ;) en konden we nu de kust afrijden
Vake trosseerde de stijle wegen en zo reden we naar de jachthaven van SF, waar we de enkele dappere fietsers zagen afstappen of surplacen
Nadat we een stop maakten in de plaatselijke supermarkt, troken we naar het strand aan de Golden Gate Bridge en aten daar onze picknick op terwijl we konden genieten van een wedstrijdje "sumoworstelen" tijdens een party.
Hierna begonnen we aan de 17 Miles Drive en konden we genieten van de kust.
Hoe verder we van San Francisco weg reden hoe beter het weer werd.
Ondertussen hadden Freke & Diete al een goede radiopost waar ze tot ergenis van Linske met die liedjes konden meezingen.
Hierna werd het echter tijd om weer naar het hotel te keren.
Vake en Diete haalden hun slag thuis om voor het avondeten terug te keren naar Pier 39. De voeten van moeke en Freke zullen het geweten hebben Wenkbrouw ophalen.

Langs deze weg ook nog een heel gelukkige verjaardag aan Lotte en Ome Bart in het verre Beijing ! Geniet nog maar heel erg van jullie vakantie. Dikke kus van Linske voor Lise en een knuffel voor Ine van tante Marleen en natuurlijk ook voor Tante Hilde van ons allemaal !

Ondertussen kwamen we ook te weten dat er in Death Valley ons temperaturen van 49°C staan te wachten! Help!
Morgenvroeg en route voor de natuur, eindelijk Knipogen vinden vake en moeke ! Hopelijk daar ook af en toe internet zodat we jullie op de hoogte kunnen houden

PS: Gisteren telden we 6 Starbucks Café's en vandaag 5. ;)

Groetjes,

Marleen & Kris
Diete, Freke & Linske

04:27 Gepost door Diete in Citytrip | Permalink | Commentaren (4) | Tags: san francisco |  Facebook |

08-07-10

Woensdag 7 juli: Shop till you drop!

Deze nacht weer zalig geslapen.
We gingen eerst op zoek naar een ontbijtplaats. Daar merkten we al gauw dat we het niet zo makkelijk is een keuze te maken uit het Amerikaanse ontbijt.
Zoals de meeste wel weten, ben ik niet zo'n snelle drinker. Maar in Amerika is dat geen enkel probleem want iedereen neemt toch zijn drinken mee op straat :).

Onderweg stopten we bij een souvenirwinkel waar Linske een leuke New York handtas kocht, ik een topje en Freke een super leuke musical handtas.
Hierna vertrokken we richting Central Park.
Onderweg passeerden we tal van Designerwinkels.

Eenmaal in Central Park konden we genieten van van een beetje koelte en wind, dat héél veel deugd deed. We konden pootje baden in The Lake, maar Linske merkte een beest op. Dit bleek gewoon een schattige schildpad.
We konden ook een bootje huren, maar vake zag het niet zitten om helemaal alleen ons allen te vervoeren :).
Op een bepaald ongeblik werd de warmte echt ondragelijk en ik kreeg super veel dorst, dus gingen we binnen in een winkeltje. Hier vertelden de vriendelijke uitbarters ons waar we Julliard School konden vinden. Zo passeerden we ook New York Ballet Theatre en Julliard.

Ons buikjes begonnen nu ook te knorren en we hadden echt nood aan airco. Dus gingen we lunchen in AQ Kafe, een aangenaam eetcafé met  vriendelijke bediening en lekker eten !

Na de lunch trokken we richting Apple Store, waar het ontzettend druk was. Het bleef slechts bij een bezoek.
Nadien trokken we ook nog naar Nike Town, waar Linske haar hartje kon ophalen. Ondertussen bleven we die grote NBA speler(?) maar volgen. Eerst liep hij met zijn zakje van een dure winkel voor ons. Nadien ging hij naar de Apple Store. En later kwamen we hem nog tegen wanneer hij uit de Burberry winkel stapte. Zes stratenblokken verder kwamen we hem weer tegen, nu vanuit de andere richting...

Na een tussenstop in het hotel, trokken we terug richting Empire State Building voor nog een laatste souvenirstop in New York. Hierna keerden we terug naar hotel om ons op te frissen voor de avond.

Straks hopen we een hapje te kunnen eten aan Pier 17 om ons bezoek aan deze fantastische stad af te sluiten.
Morgen stappen we op het vliegtuig richting San Francisco. Benieuwd wat dat gaat worden !

Groetjes

Deeta (de naam die ik kreeg van de Starbucks verkoopster)

xxx

00:21 Gepost door Diete in Citytrip | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

07-07-10

Dinsdag 6 juli: Que calor !

Na een goede nachtrust ontwaakten we met het nieuws dat het vandaag uitzonderlijk warm ging zijn. Op het nieuws vertelde men dat het één van de warmste dagen ooit in New York zou worden. (En inderdaag toen we buiten kwamen was het super warm!)
Ook lijken wij de Celebreties aan te trekken. Na Obama in Rome vorig jaar. Kregen we nu bezoek van de Queen.

We gingen eerst op zoek naar een plaats om te ontbijten. Dit vonden we in, P Square, best breakfast in New York. En de naam loog er niet om, we konden genieten van een heerlijk ontbijt met vers geperst fruitsap, pancakes, eitjes en muffins.

Na het ontbijt vertrokken we richting Empire State Building en keken we ondertussen al in enkele souvenirshops.
We hadden bij het bestellen van onze tickets ervoor gekozen om een express pass te nemen. We waren nog vroeg en er waren nog geen eindeloze rijen, maar toch, dankzij de pass werd je overal voor gelaten en mochten we als eersten in de liften.
Met de lift gingen we in slechts enkele minuten tot de 80ste verdieping en hierna volgde nog een lift tot de 86ste verdieping waar zich het uitzichtspunt bevond.
En dat uitzicht was fantastisch!
Na talloze foto's keerden we terug naar beneden.

Eens beneden besloten we een aantal flesjes water te kopen en die waren al gauw op.
We wandelden voorbij Flatiron Building en namen op Union Square de metro richting downtown. Vandaar namen we de Staten Island Ferry en vaarden zo voorbij Statue of Liberty. Op de retour hadden we ook een zicht over Manhattan en de Brooklyn Bridge.
Nadien wandelden we naar Wall Street en het 'litteken van New York" Ground Zero. Hier wordt nu druk gebouwd aan de Freedom Tower. Hierna wilden we met de metro terug keren naar het hotel. Dit bleek makkelijker gezegd dan gedaan. Na de overlevingstocht in de New Yorkse Metro kwamen we terug aan ons hotel. We kochten wat drinken en meloen en gingen ons verfrissen.

Deze avond stond namelijk de musical, In The Heights op het programma. Op Broadway, in de straat waar ons theater bevond, passeerden we een immens lange rij, bleek dat de rij voor onze musical te zijn.
Gelukkig was de rij aan de andere kant van de ingang véél korter.
De musical, In The Heights was super!
Dankzij ons drankje hadden we nog een leuke souvenir, de beker ervan was namelijk een speciale "in the heights beker".

Wanneer we terug buiten waren, was Times Square volledig verlicht. Super!
Hierna konden we op zoek naar iets kleins als avondeten.  Zo belanden we in een Ierse pub. Dat kleins was uiteindelijk wel net iets groter.

Na ons avondmaal keerden we terug naar ons hotel. Onderweg hadden we nog zicht op de verlichte Empire & Chrysler Building.

Deze dag kunnen we weer omschrijven als onvergetelijk!

Ps: Vandaag telden we 7 Starbucks Café's. Dat zorgt voor een voorlopig totaal van 17 Starbucks Café's.

Groetjes
Diete
Freke & Linske

PS. Gezien de temperatuur hier oploopt tot 106 ° F (klinkt nog warmer he) kozen we als titel voor die song uit in The Heights Stoer)

06-07-10

Maandag 5 juli: City of blinding lights

Deze ochtend moesten we al om 5u opstaan, voor de intercontinentale vluchten moet je namelijk al 3u op voorhand op de luchthaven aanwezig zijn.
Omwille van enkele vermiste passagiers stegen we maar om 10u45, met zo'n drie kwartier vertraging, op.
Ons vliegtuig had jammer genoeg niet dezelfde comfort als die van South African Airways en ik kon dan ook de slaap niet vatten.
In het begin van de vlucht kregen we een lunch, pasta. Nadien luisterden Freke & Linske naar muziek, vake bereidde onze dag verder voor, ik keek naar "he's so not that into you" en moeke sliep. Op het einde kregen we ook nog een lekker vier-uurtje en uiteindelijk zijn we dan veilig in New York geland.

Nadat we geland waren volgden de veiligheidscontroles. Onze security gate werd door een norse tante aangeduid, maar met onze security agent hadden we zeker geluk.
Eenmaal buiten de luchthaven konden we een eerste vaststelling maken:
Amerikanen maken graag grapjes en wanneer je hieraan meedoet komt alles in orde!
Na deze vaststelling begonnen we aan de eindeloze rit richting ons hotel. We hadden voor de airport shuttle bus gekozen, hierbij stopt de bus aan enkele haltes op de immens grote luchthaven. Bij de laatste stop moesten alle tickets worden gecontroleert en hier kwam echt geen einde aan.

Maar deze kleine tegenslag vergaten we al snel bij het binnen rijden van NEW YORK CITY!
Het eerste zicht op de Big Apple is onbeschrijfelijk, onvergetelijk! Ik kon het amper geloven dat ik ook echt hier ben!

Uiteindelijk kwamen we aan in ons hotel, Grand Hyatt. Het hotel heeft onwaarschijnlijke ligging tussen Grand Central Station en de Chrysler Building. De kamers zijn ruim en zeer verzorgd.
Linske is blij dat ze deze vakantie niet meer op een bijzetbedje zal moeten slapen,  zij heeft nu haar eigen 2 persoonsbed.

Tegen 4u trokken we terug naar buiten voor onze verkenningswandeling.
Zonder dat we het echt beseften stonden we plots op het indrukwekkende Times Square. Ons dorst lessen deden we dan maar door iets fris uit Mc Donalds ;) en dronken we op, op de trappen met zicht op over heel Times Square.
Hierna startten we de zoektocht naar Rockefeller. Na wat heen en weer geloop vonden we deze dan ook. nadien passeerden we ook nog St. Patricks Cathedral. Toen we beseften dat het bij ons eigenlijk al half elf is keerden we terug naar het hotel om ons wat op te frissen en de valiezen te herpakken.

Nadien trokken we terug naar buiten waar het nog steeds zeer warm was!
Na een ontdekking van de New Yorkse metro kwamen we aan in Brooklyn. Even leken we de enigste blanken te zijn. We wandelden langs prachtige rijhuizen totdat we Brooklyn Heights bereikten.
Vanaf hier heb je een prachtig zicht over de skyline van New York. Na een wandeling op de promenade gingen we op zoek naar avondeten. Dit vonden we in een Italiaans restaurantje. Ze hadden een kleine kaart en de helft niet meer in huis, maar de pizza's waren heel lekker. Freke, Linske en ik beseften toen ook dat we al bijna 24 uur wakker waren en werden plots echt wel moe.
Na het eten trokken we nog even naar de promenade voor New York by Night! Wondermooi! Spijtig genoeg was dit niet makkelijk op de gevoelige plaat vast te leggen.

Vake zei dat we gelukkig en dezelfde straat een metrohalte hadden richting hotel, waarna we al vlug beseften dat er weer een kleine versie van "Michiel" in actie was. (voor wie het niet meteen weet "Michiel" is al jaren de bijnaam van vake als zijn "de mol" gehalte heel groot wordt...) De metro bevond zich namelijk enkele straten verderop.
Al bij al zijn we goed en wel in het hotel geraakt en kropen we gauw ons bedje in. Dit was een onvergetelijke dag!

Ps: We telden vandaag al 10 Starbuck's café's. Jammer genoeg zijn we er nog niet binnen geraakt, maar dat staat zeker voor morgen op ons programma!

Lieve groetjes,

Diete

xxx

23:22 Gepost door Diete in Citytrip | Permalink | Commentaren (0) | Tags: new york, hotel grand hyatt |  Facebook |

02-07-10

Dag 4:

New York

10:32 Gepost door Diete in Citytrip | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Dag 2:

10:31 Gepost door Diete in Citytrip | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

07-03-10

Londen

Big Ben en het parlement
De Big Ben is één van de bekendste iconen van London. Deze klok hangt in de Saint Stephan's Tower.

Tower Bridge
Dit is dan het andere bekende icoon van London. Deze immense brug hangt over de Theems en ligt in de directe omgeving van de Tower of Londen.

Tower of London
De Tower of London heeft dienst gedaan als fort, koninklijk paleis, staatsgevangenis en is nu een museum. Momenteel worden ook de kroonjuwelen in de Tower of London bewaart.

Madame Tussauds
Er altijd al van gedroomd om je favoriete sterren tegen het lijf te lopen?
1 plaats, Madame Tussauds!
Dit beroemde wassenbeelden museum heb beelden van:
- Hollywood sterren zoals Brat Pitt, Angelina Jolie, Leonardo DiCaprio,...
- zangers zoals Madonna, Leona Lewis, Micheal Jackson,...
- Sporters zoals Lewis Hamilton, David Beckham,...
- Wereldleiders zoals Barack Obama, Nicolas Starkozy
- Roality zoals the Queen, Diana,...
- En zoveel meer...
Daarnaast zijn er nog tal van activiteiten in het museum.

Do!
Musicals
Je kan niet naar London gaan zonder een musical te zien. Er worden iedere avond tal van musicals gespeeld. Zo kan je naar echte klassiekers gaan zoals The Pathom of the Opera, maar er zijn ook tal van leuke, nieuwere musical zoals Billy Elliot, Wicked, Legally Blonde,...

Shoppen
Dit moet je natuurlijk ook gedaan hebben. Wie van shoppen houdt, houdt van London! Het immense en bekende Harrods, Oxford Street, Carnaby Street,...

Schaf je een metroticket aan voor de lengte van je verblijf in London. Dit is namelijk de gemakkelijkste manier om je in London te verplaatsen.

Don't
River Cruise
Deze cruise is niet echt een aanrader. Je wordt meegenomen op een bomvolle boot met een gids die de ene flauwe mop na het andere onnuttig weetje.
Je kan beter de metro tot jouw bestemming nemen.

27-07-09

Italië - 4. Rome

Rome is een fantastische stad!
Cultuur, gezellig, goed weer, vriendelijke mensen,...

romr

Tip!
- Koop een metrokaart voor het aantal dagen dat u in Rome bent.
In het begin kan u namelijk nog alles te voet doen, maar na een tijd beginnen u voeten best pijn te doen.
- Bezoek 's avonds de Trevifontein en de Spaanse Trappen. Op deze plaatsen heerst dan een gezellige sfeer.

FLOP
Via Appia
Deze weg wordt vermeld in reisbrochures, maar is totaal niet aangepast voor toerisme. Wanneer wij er liepen, moesten we goed uitkijken om niet meegesleurd te worden door de voorbijrazende auto's.
Omdat wij al heel de middag in het aanliggende natuurpark hadden rondgelopen haden we niet echt meer de moed om heel die weg terug af te leggen. We hadden het plan dan om de bus te nemen en bleek dat die er maar om het uur stopte.

TOP
Al de rest van Rome is echt top.
Enkele bezienswaardigheden:

spaanse trappen

rome 2

Tip!
Wanneer u het Coloseum wilt bezoeken kan u best 's morgens eerst naar het Forum Romanum gaan. Hier kan u een dubbelticket kopen en de wachtrijen zijn er totaal niet lang.
Omdat u dan al in het bezit bent van een ticket kan u bij de inkom van het coloseum de lange rijen wachtende gewoon voorbij lopen en bent u direct binnen.

Onze overnachting
Hotel Quirinale Rome
Wanneer u in Rome bent moet u gewoon in dit soort hotel logeren. Gezellig authentiek.
Dit hotel is gelegen in de Via Nazionale, een van de hoofdstraten van Rome.
Alle toeristische topper liggen in de omgeving en de metrohalte is praktisch direct aan het hotel gelegen.
Het ontbijt is er uitgebreid en kan in de tuin benutigd worden.
Het personeel in dit hotel is zeer vriendelijk.

hotel quirenale

www.hotelquirinalrome.com

11:14 Gepost door Diete in Citytrip | Permalink | Commentaren (0) | Tags: rome, hotel quirinale |  Facebook |

23-07-09

Italië - 1. Venetië

Venetië
De stad op water, met zijn smalle straatjes, de gondels,...

venetië

Must do
- Koop een vaporetto biljet voor het aantal dagen dat u in Venetië bent. Hiermee kan u 24u/48u/... lang gebruikt maken van de waterbus. Wat u dan zeker moet doen is eens blijven zitten/staan en heel de route afvaren. Zo ziet u bijna alle toeristische toppers op een uurtje en hebt u zich zelf niet moeten verplaatsen.

- Wanneer u in de zomer in Venetië bent, kies dan voor een overnachting op het Lido. Dit is een eilandje dicht bij Venetië. In de middag kan het namelijk ondragelijk warm worden en dan kan een afkoeling in de zee deugd doen! Aan het Lido stopt de waterbus ook voortdurend en op een klein kwartiertje bent u in Venetië. Hierbij komt nog eens dat u een mooi zicht hebt op Venetië.

- Maak zeker ook eens een gondeltocht. Deze zijn niet zo goedkoop, al valt dat voor 5 personen heel goed mee (prijzen zijn namelijk per boot en niet per persoon), maar het is zeker te moeite waard. De gondel vaart op de smalle kanaaltjes en komt een plaatsen waar je anders slechts met heel goed zoeken en niet verloren lopen geraakt. Met een beetje geluk hebt u een gondeliri die speciaal voor u liedjes zingt ;)
Het mooiste moment om die gondeltocht te maken is natuurlijk 's avonds. Alles is mooi verlicht en dat brengt natuurlijk een extra sfeer. Wel zal de prijs voor de gondel 's avonds iets hoger liggen.

- Waag u zeker eens in de smalle, onbekende straatjes van Venetië. Zorg wel dat u in het bezit bent van een duidelijk stratenplan, anders loopt u gegarandeerd verloren.

TIP! Het gedeelte aan de eerste halte als u vanaf het Lido komt (halte juist voor het San Marco plein) is zeker te moeite waard. Hier woont de plaatselijke bevolking en de kans dat u groepen toeristen tegenkomt is veel kleiner.
De huizen hebben hier al kleuren en er zijn heel wat brugjes.

Onze overnachting
Villa Mabapa
Dit hotel is gelegen op het Lido, op slechts 5 minutjes stappen van een waterbus halte. Het centrum ligt op 15 minuutjes van het hotel. Deze "wandeling" kan u maken langs het water, waardoor de tijd vliegt ;)

Het hotel is zeer verzorgd, met vriendelijk personeel.
's ochtends kan je lekker ontbijten in de tuin, waar je ook 's avonds kan dineren.
Het hotel heeft op het strand een afgebakend gedeelte met betaald gebruik van zonnenschermen en ligzetels. Wanneer u, uw reis boekt bij 'Caractère' zit dit in de prijs inbegrepen.

villa mabapa
(Villa Mabapa centraal op de foto)

www.villamabapa.it

Tip!
Voor de transfer van de luchthaven naar het hotel, kan u best kiezen voor een privé watertaxi (Volgens mij is dit zeker voor gezinnen aangeraden). Net als bij de gondel is de prijs niet per persoon, maar per privé taxi.
De taxi vertrekt aan de luchthaven en stopt juist voor het hotel. Wat natuurlijk veel handiger is dan dat u met u valiezen naar/op/van de overvollen vaporetto moet sleuren... Hierbij komt ook dat de trasfer sneller gaat dan met de gewone waterbus.
Deze privé watertaxi kan u best via het hotel regelen. De prijs zou dan lager liggen.

19-10-08

Mini-Cruise Zeebrugge - Hull (York)

Ik heb deze mini-cruise met mijn klas gemaakt voor mijn richting toerisme.

ferry bis

Woensdagavond rond half zeven vertrokken we met de "Pride of Bruges" van P&O ferries richting Engeland. De overtocht duurt ongeveer 13 uur.
Aan boord krijg je een goed idee wat je van een echte cruise mag verwachten.

Dit waren de faciliteiten aan boord van de cruiseferry:
- Four seasons restaurant
- Casino
- Speelruimte
- Shops

Er zijn drie verschillende soorten kajuiten op het schip:
- Standard Cabins (inside/oudside) (2 of 4 personen, bedden boven elkaar)
- Premier Cabins (inside/oudside) (2, 4 of 5 personen, bedden boven/naast elkaar)
- Club Cabins (meer ruimte en extra faciliteiten)

www.poferries.com

York
Vanaf Hull is het ongeveer een dik uur rijden naar York.
York is een oude gezellige stad in het noorden van Engeland.

National Railway museum
Dit is het grootste spoorweg museum van de wereld. In de grote gang staan tientallen treinwagons opgesteld en in enkele kan je binnengaan. Aan het National Railway museum is ook een groot reuzenrad verbonden...
www.nrm.org.uk

York Minster
De York Minster is de grootste middeleeuwse kathedraal van Engeland. Door de jaren heen is hij wel al enkele keren hersteld geweest. Je hebt de mogelijkheid om de kathedraal binnen te gaan.

The Walls
York heeft het grootste aantal kilometers intacte stadsmuren van Engeland. Je kan op de Walls een wandeling maken en ondertussen heb je een mooi zicht over York.

Shambles
Shambles is de meest gezellige straat van York. York's oudste straat heeft shops, restaurants, ... en alles in middeleeuwse stijl. Wanneer je York bezoekt kan je niet naar huis zonder in "The Shambles" geweest te zijn.

Dit zijn slechts enkele bezienswaardigheden. Op de site van York vind je er nog meer.
www.visityork.org

rivier yorkYORK MINSTER

13:26 Gepost door Diete in Citytrip | Permalink | Commentaren (0) | Tags: p 0 ferries, mini-cruise, york, hull |  Facebook |

29-07-08

Griekenland 2008 6. Athene

Akropolis
Probeer de Akropolis zo vroeg mogelijk te bezoeken. Ten eerste is de warmte dan het draagelijkste en ten tweede is de drukt dan minder...
Wij bezochten het om 9u en toen was het nog vrij rustig, maar toen we weg gingen was het al aanschuiven om binnen te kunnen...
De Akropolis was eigenlijk een versterkte stad. Het Parthenon, de Nike temple, het theater van Herodes en de zuilengang van de Kariatiden zijn heel goed bewaard gebleven. Men is nog altijd bezig met dingen te onderzoeken en te restaureren.
Als je in Athene rondloopt heb je een mooi zicht op de Akropolis, vooral als het donker is. (dan is die volledig verlicht).
akropolis

De Agora
De Agora was vroeger het politieke hart van Athene. De Hephaisteion temple is heel goed bewaard gebleven en de Stoa van Attalus is gerestaureerd en herbouwd als museum.
agora bis

Tempel van de Olympische Zeus
Van de tempel gewijd aan de Olympische Zeus zijn de immense zuilen heel goed bewaard gebleven. Die geven een indruk hoe groot de tempel geweest moet zijn! Het is dan ook de grootste tempel van Griekenland.
zeus tempel

Grieks parlement (De soldaten van de Nationale Garde)
Aan het parlement bevind zich het graf van de Onbekende Soldaat. De meeste mensen komen hier naartoe om de wachters te zien. Zij houden in hun typische kledij de wacht bij het graf.
wacht

Kallimarmaro stadion
Hier werden de eerste Olympische Spelen van de Moderne tijd gehouden. Daarom wou mijn zus het stadion zeker bezoeken. We konden niet binnen, maar van buiten af had je al een zicht hoe het er binnenin het stadion uit zag. Eerst werden hier gladioren gevechten gehouden, later waren er de Panathenaeïsche Spelen. Daarna werd het stadion lange tijd verwaarloosd, maar voor de eerste Olympische Spelen werd het stadion gerestaureerd.
Tijdens de Olympische Spelen van 2004 was hier de finish van de marathon.
os oud

Olympisch Complex Athene 2004
Het stadion van de Olympische Spelen 2004 konden we uiteindelijk toch niet links laten liggen. Na wat rondvragen waren we te weten gekomen dat je er zeker binnen geraakte en misschien ook het stadion kon bezoeken...
Toen we er aankwamen konden we ons ogen bijna niet geloven. Een heel mooi complex, speciaal gebouwd voor de Olympisch Spelen ligt er nu gewoon maar te liggen! In het wielercomplex werd wel nog een training gehouden, maar dat was het! Het grote binnen stadion voor basketbal was helemaal donker! In het Olympisch stadion geraakte we niet binnen omdat er die avond een belangrijke match gespeeld werd. Toch vonden we het de moeite waard om tot hier te komen!
os nieuw

Plaka
Dit is een gezellige wijk in Athene. Het vind je de taverna's, antiek- en souvenirwinkeltjes. Dat het heel toeristisch is namen we er graag bij, want we hebben er 's middags en 's avonds lekker gegeten. 's Avonds is het hier heel gezellig. De kleine straatjes, de terrasjes met zicht op de verlichte Akropolis.

Hotel Jason Inn
Hotel gelegen vlak bij Agora (en dus dicht bij de ingang van de Akropolis), toch is het rustig gelegen. Het grote pluspunt van het hotel, is het dakterras. Hier kan je 's morgens ontbijten of 's avonds komen eten met zicht op de Akropolis!