15-07-10

Woensdag 14 juli: Back to nature

Deze morgen ontwaakten we in de luxe van onze suite!
Eerst trokken we naar de Champs Elysées voor ons ontbijt. (de vertrouwde pancakes voor mij {#emotions_dlg.smile}).
Nadien keerden we terug naar de suite voor onze valiezen te pakken, wat wel moeilijker is als je hotelkamer 9 kamers telt. De kans dat je iets vergeet, is dus héél groot!
Nog een laatste blik op de Eifeltoren en Bellagio en we moesten onze suite jammer genoeg alweer verlaten.
Het uitchecken verliep gelukkig veel vlotter als het inchecken.

We maakten een eerste stop in de supermarkt voor onze lunch en ontbijt. We moesten ook opzoek naar een nieuwe koelbox.
Alsof de aandacht gisteren al niet genoeg was, kregen we heel het winkelpersoneel achter ons! pft!

Veilig terug in de auto vertrokken we richting Zion National Park.

Eenmaal Springdale bereikt, lunchten we op een bankje, aan het water, onder een boom. Zalig die verkoeling.

We stopten hierna eerst aan ons hotel om de valiezen al weg te zetten. Deze keer geen upgrade, jammer! {#emotions_dlg.smile}

Hierna parkeerden we onze wagen aan de ingang van Zion. Vandaar reden we met de shuttlebus het park binnen.
We reden tot de laatste stop, Temple of Sinawava. Hier volgden we de River Walk.
Freke & Linske moesten en zouden via de rivier de weg volgen. Wij verkozen toch het padje.
Plots werd onze aandacht getrokken naar een groepje mensen die stonden te wijzen.
Blijkbaar liep er langs de kant van het pad een hert. Niets echt bijzonder voor ons tot we beseften dat Freke & Linske er vlakbij stonden. Eerst maakten we ons niet echt zorgen, maar toen het dier rond zich begon te kijken en meer en meer in de richting van hun stapte, geraakt moeke toch lichtjes in paniek.
Terwijl vake de dames terug ging halen, stonden wij het hele gebeuren in het oog te houden, tot jolijt van de omstaanders. {#emotions_dlg.smile}
Eenmaal de dames terug veilig aan land waren, wandelden we verder de River Walk.
Omdat Freke & Linske toch door de rivier zouden kunnen wandelen begonnen we ook aan de Narrows, de Amerikaanse Toulourenc.

Na de verfrissende tocht in de rivier keerden we terug naar het hotel.
Hier maakten we een dan verfrissende duik in het zwembad en gingen we ons klaar maken voor de avond.

Moeke had deze morgen een gezellig restaurantje gezien en trokken dus daar maar heen. En dat hebben we ons zeker niet beklaagd.

Nu ons bedje in & morgen staat Bryce Canyon op het programma.

07:47 Gepost door Diete in Rondreis | Permalink | Commentaren (5) |  Facebook |

13-07-10

Zondag 12 juli: It's getting hot in here!

Wanneer we deze morgent vertrokken (8u) was de temperatuur al meer dan aangenaam.
We maakten een eerste stop in “little Austria”, Mammoth Mountains. Dit is een skioord, gekend om zijn Oostenrijkse bouwstijl. Terwijl wij ons onbijt veroberden, passeerden er ons verschillende dapperen te voet of met de mountainbike.
Terwijl wij naar ‘This is it’ keken, passeerden we langs prachtige landschappen die steeds dorrer werden.
Wanneer we het bordje met ‘Death Valley’ bereikten was het al super warm! En bijna geen andere auto’s te bespeuren.
Hoe verder we reden, hoe warmer het werd! De borden langs de weg voorspelden het: ‘DANGER, extreme heat’
Toen we Stovepipe Wells bereikten merkte vake een bordje op: ‘Caution Runners’.
Wanneer we er even stopten zagen we ook verschillende auto’s staan met nummers.  Aan de ingang van het winkeltje stond ook bij de datum van vandaag ‘Raceday’. We begrepen eerst helemaal niet wat ze hier mee bedoelden.
Hierna reden we maar verder richting de duinen. We waagden het erop even de duinen in te trekken. Echter al bij de eerste stap merkten we hoe warm dit zand was. Ondertussen had de termometer ook al 48°C bereikt. En toen zagen we het onverwachte! Een loper, gevolgd door een wagen met water. En nog een en nog een. Blijkbaar was er hier een soort van loopwedstrijd aan de gang met mensen uit (natuurlijk) Amerika, maar ook Brazilië, Oostenrijk, … Zot zijn doet geen zeer zeker?!
Wanneer we deze dapperlingen voorbij reden voelden we ons wel wat schuldig omdat we enkele minuten geleden lagen te zagen over de warmte, terwijl wij het best nog goed stellen.
J
We hadden eerst nog het idee om naar Scotty’s Castle te rijden, maar het leek steeds warmer te worden dus besloten we maar naar ons overnachtingsplaats te rijden. Eenmaal in Furnache Creek kregen we te horen dat we een upgrade hadden naar de Furnache Creek Inn. Super! Wanneer we de Inn bereikten waren we zo te zien de eersten en hadden we het zwembad helemaal voor ons alleen. Lekker zo’n privé villa met zwembad!
J
Tegen avond gingen we iets eten in de Furnach Creek Ranch, onze eerste hamburger in de USA! (Maar nog steeds niet voor Linske {#emotions_dlg.wink})
Nadien vertrokken we naar Zabriski, voor de zonsondergang! Super! Al was het nog steeds héél warm en waaide er een super harde warme wind!
Wanneer we terug in het hotel waren, trokken we nogmaals naar het zwembad, ondertussen was het half negen en het was nog steeds 40°C. Wat een warmte, maar we verkiezen dit toch boven de temperaturen van San Francisco!
Morgen vroeg opstaan voor de zonsopgang!

17:02 Gepost door Diete in Rondreis | Permalink | Commentaren (7) | Tags: death valley |  Facebook |

Zondag 11 juli

Na ons ontbijt op het terras van moeke en vake trokken we terug het park in.
We maakten een eerste stop aan de rivier. Daar waren er verschilllende mensen die zich in het water waagden, wij hielden het bij kijken. Na verschillende fotostops bereikten we een korte wandelroute naar nog wat Sequoia’s. Gelukkig was die route grotendeels onder de bomen, maar ons water was alweer snel op. Terwijl de meesten een zuchtje lieten bij de klim terug naar de parking, maakte Linske van de gelegenheid gebruik om een paar versnellingen (bergop !) te placeren. Verbaasde blikken alom.
Tegen de middag maakten we een stop onder de bomen voor onze lunch. Op de tafel konden we de instructies lezen in het geval er een beer zou langs komen. Gelukkig kregen we geen bezoek!
Hierna maakten we nog een stop, waar we konden genieten van een prachtig uitzicht.
langzaam aan veranderde het landschap aan in alpenweiden.
Het laatste deel van het park konden we nog genieten van een prachtige canyon.
Hierna bereikten we Lee Vining. We reden nog even naar Mono Lake, waar door het afzetten van zout, zoutzuilen zijn ontstaan. En toen voelden we enkele verfrissende druppels. Jammer genoeg bleven ze komen, dus reden we maar terug naar Lee Vining. Daar scheen de zon al terug en veroberden we in het plaastelijk steakhouse ribbetjes.
't is eens een andere manier om onze nationale feestdag te vieren.

Freke & Linske

17:01 Gepost door Diete in Rondreis | Permalink | Commentaren (0) | Tags: yosemite national park |  Facebook |

Zaterdag 10 juli:

Spotted: a full loaded car on the way to Yosemite NP!
xo xo Gossip Girl

Deze morgen vertrokken we met de chocomelk in de hand richting Yosemite NP.
We starten onze reeks Gossip Girl en herkenden het ene beeld na het andere van NEW YORK!
Zoals echte rondreizigers aten we ons ontbijt op een parking en konden genieten van de eerste zon sinds New York!
Nadien zette we ons route verder.
Onderweg maakte we nog een drinkstop en voelden meteen de warmte die we hadden gemist in San Francisco!
Tegen de middag bereikte we de zuidingang van Yosemite om de giant seqoia's te kunnen zien. We namen de overvolle shuttlebus naar de  Sequoia’s. Indrukwekkend!
Nadien stopte we aan Tunnel View, hier konden we genieten van een prachtig zicht. Gevolgd door mijn stommigheid om naar een verkeerde auto te lopen, gelukkig merkte ik dit net op tijd op.
Hierna vonden we verfrissing aan de Bridal Veil Falls.
Tegen de late namiddag bereikte we Yosemite View Lodge. Wat een drukte!
Door de ietwat slordige organisatie hadden we twee kamers elk op het uiteinde van het domein! Maar moeke en vake moesten niet klagen, zij hadden een mega grote jacuzzi op hun kamer!

Nadat Freke, Linske & vake gingen zwemmen, zocht ik de zon
J
Na zonsondergang kwam Pizzaboy vake met ons avondmaal. Plots gilde linske: ‘Moeke, een beest! Een kat, nee een beest!’ Bleek dit een schattig wasbeertje te zijn. Genoeg reden om linske heel de avond schrik aan te doen, al moet ik toe geven ik schrok toch ook even toen dat dier plots achter mij liep! J
Na de pizza kropen we allen ons bedje in.

16:59 Gepost door Diete in Rondreis | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

04-07-10

Nog 1 keer slapen!

Nadat we donderdag een hele dag hebben gezwoegd om de valiezen te pakken en de dagen nadien de restjes nog ergens moesten worden wegstoken, lijken we EINDEKIJK klaar te zijn voor ons grote reis!

Morgen stijgen we op om 10u05, wat wil zeggen dat uitslapen morgen er zeker niet inzit. Om 12u is onze aankomst in NEW YORK gepland.

aa

In het vorig blogbericht staat het programma van onze reis.

Zoals gezegd proberen we om dagelijks een berichtje te posten. Reacties zijn dan ook altijd welkom. Voor dringende dingen zijn we ook nog altijd bereikbaar via onze GSM.

12:17 Gepost door Diete in Rondreis | Permalink | Commentaren (0) | Tags: rondreis, brussels airport, new york |  Facebook |

26-06-10

Amerika 2010

Op 5 juli maken wij de grote overtocht naar Amerika.
Julie kunnen op deze blog ons volgen tijdens onze reis.

Programma

Dag 1

Maandag 05/07

Aankomst New York (12u35)

Dag 2

Dinsdag 06/07

New York

Dag 3

Woensdag 07/07

Dag 4

Donderdag 08/07

Aankomst San Francisco  (14u05)

Dag 5

Dag 8

Maandag 12/07

Aankomst Death Valley NP

Dag 9

Dinsdag 13/07

Death Valley National Park

Aankomst Las Vegas

Dag 10

Woensdag 14/07

Aankomst Zion National Park

Dag 11

Donderdag 15/07

Aankomst Bryce Canyon National Park

Dag 12

Vrijdag 16/07

Capitol Reef National Park

Aankomst Moab NP

Dag 13

Zaterdag 17/07

Moab National Park

Dag 14

Zondag 18/07

Aankomst Lake Powell

Antilope Canyon

Dag 15

Maandag 19/07

Aankomst Canyon NP

Dag 16

Dinsdag 20/07

Aankomst Las Vegas

Dag 17

Woensdag 21/07

Aankomst Santa Monica

Dag 18

Donderdag 22/07

Los Angeles/Santa Monica

Dag 19

Vrijdag 23/07

Los Angeles/ Santa Monica

Dag 20

Zaterdag 24/07

Los Angeles/Santa Monica

Dag 21

Zondag 25/07

Vertrek

Dag 22

Maandag 26/07

Aankomst Brussel

flickr-DaveKliman-wtc-nightgrand-canyon-625x450

hollywood

27-07-09

Italië - 3. Umbrië

Umbrië heeft prachtige landschappen. Het is veel minder gekent bij de toeristen en daardoor de ideale streek om even uit te rusten.

umbrie meer

Let op!
Umbrië bestaat uit veel kleine dorpjes en daardoor moet je vaak veel langere afstanden afleggen.

Todi
Deze stad bereik je via de park met een kabellift.
Bij deze stad hadden wij het gevoel dat deze ook nog niet erg gekend is bij de toeristen. Er waren enkele restaurantjes en souvenirswinkeltjes, maar daar bleef het bij.
Let op! Maandag is het sluitingsdag ook in Todi. Er zijn dan maar enkele dingen open.

umbrie

TOP
Watervallen van Marmore (Terni)
Deze best indrukwekkende watervallen zijn zeker een bezoek waard.
Tip!
Doe stevige schoenen aan. De afdaling/klim gebeurt langs grondpadjes, die er soms wat gevaarlijk bij liggen. Bovendien is het pad op somige plaatsen ook nat.
Neem ook een regenjas mee. Er is een tunel, die je bijna tot onder de waterval brengt en daar wordt je best wel nat.
Beschik ook over een goede fesiek :)

waterval 1 waterval

FLOP
Pied de Lucca
Dit stond in een reismagazine omschreven als een rivier waarop veel watersport op gedaan kon worden. Er zouden dus van alle mogelijkheden zijn...
Bij ons aankomst daar, bleek alles vergane glorie. Jammer.
Ook het dorpje/stadje eraan was blijna helemaal toeristisch uitgestorven, op een bus schoolkinderen en ons na.

Onze overnachting
Hotel acqua ghiaccia country house
Dit modern en zeer verzord hotel is gelegen net buiten het uit paar huizen bestaande Vagli.
Het hotel is modern ingerecht en de eigenaars proberen het zo milieuvriendelijk mogelijk uit te baten. De kamers zijn zeer verzorgd en hebben alle een teras met een mooi zicht.
Het onbijt is eenvoudig, maar zeer lekker.
Het is de ideale plaats om tot rust te komen.

Wel hadden wij het gevoel dat het hotel nog niet zo lang bestaat en dat alles nog niet echt tot zijn recht komt.
Zo bieden ze bevoorbeeld paardrijlessen en moutainbikes aan.
De paardrijlessen werden elke keer weer verschoven en toen we vroeger achter de mountainbikes waren ze even verschoten. Bleek al gauw dat de mountainbike's (2 paar) van hun eigen kinderen (ongeveer 10 jaar) zijn.

country house

24-07-09

Italië - 2. Toscane

Toscane durf ik de Italiaanse Provence te noemen, MAAR met natuurlijk zijn eigen charmes.
We overnachten drie maal in volterra en bezoeken vandaar uit Toscane.

Toscane

Lucca
Lucca is een ommuurde etruskische stad.
Ga zeker eens naar Piazza Anfiteatro. Dit gezellig plein is gebouwd op het vroeger Romeins amfitheater, vandaar ook de naam. Drink hier gezellig een kofie'tje ;).

lucca

Pisa
Pisa is natuurlijk het bekendst om zijn "scheve toren van Pisa". Op het Campo dei Miracoli, waar de toren staat, kan je ook de doumo, de doopkerk en camposanto bezichtigen. Weet wel dat deze plaats heel toeristisch is en alle nemen ze dezelfde pose aan bij de scheve toren, best grappig. :)
Loop in Pisa ook even langs de rivier, de Arno.
Let op! Campo dei Miracoli staat slecht aangegeven en is alleen te voet bereikbaar.

pisa pisa 2

San Gimignano
San Gimignano staat bekend om zijn dertien torens. Het is één van de best bewaarde middeleeuwse stad in Toscane en is tevens werelderfgoed.
Loop er zeker eens even in rond en waag u in de minder drukke straatjes.

san giminano
(Deze foto werdt getrokken in het drukke gedeelte)

san giminano 2
(Dit panorama hebt u als u wat in de onbekendere straatjes wandeld)

Firenze
Frinenze is gelegen aan de rivier, de Arno. Hierover loopt de bekende brug, Ponte Vecchio. Loop ook eens naar de Doumo. Deze is de op drie na grootste kathedraal van Europa.

Tip! Voor ons viel Firenze een beetje tegen. Dit was vooral te wijden aan het mindere weer die dag en de vele troepen toeristen die er rond lopen. Daarom kan ik u aanraden om naar de parking van Palazzo Michelangelo te gaan. Deze geeft een prachtig panorama over Firenze, met alle toeristische toppers in 1 blikopslag!

firenze
(Foto werdt genomen vanop de parking van Palazzo Michelangelo)

Sienna
Sienna is een gezellige stad. Piazza del Camp is één van de belangrijkste trekpleister van Sienna. Op dit plein vindt zich een tweejaarlijkse paardenrace, de Palio plaats. Een bezoek aan dit plein is zeker de moeite waard.
Dit geld net voor de mooie Doumo.

sienna

Montepulciano
Montepulciano gelegen in een wijnstreek, geeft een mooi zicht over de omgeving. Het is een gezellig stadje, met niet al te veel toeristen.

montelpulciano

Volterra
Volterra een heel gezellig stadje, gelegen op de top van een heuvel en met een prachtig uitzicht over de omgeving is de perfecte uitvalbasis in Toscane.

volterra

Onze overnachting
Park Hotel Le Fonti
Dit is een zeer verzord hotel gelegen net buiten het centrum van Volterra.
Het zwembad geeft een prachtig panorama over de streek.
Het hotel geeft een zeer uitgebreid ontbijt en 's avonds kan u er zeer lekker dineren.

HOTEL LE FONTI

www.parkhotellefonti.com

17-07-09

Italië

Dit jaar viel onze keuze voor de zomerreis op Italië. We hebben net zoals vorig jaar in Griekenland een rondreis gemaakt. De reis naar Italië gebeurde met het vliegtuig en ter plaatse huurden we een auto.

Reisroute
Venetië
Toscane (overnachting in Volterra)
Umbrië (overnachting in Vagli-Todi)
Rome
Seiano

Tip!
- Vergeet geen muggenmelk!
- Neem een goede gedetaileerde kaart mee!

20:20 Gepost door Diete in Rondreis | Permalink | Commentaren (0) | Tags: italie, rondreis |  Facebook |

11-07-09

tunesië

Eind April ben ik met mijn klas en 6 toerisme naar Tunesië geweest. Ons hele reisverslag kan je lezen op www.bloggen.be/toerismeintunesie/ .

Programma
Dag 8
Monastir

Mijn hoogtepunten
Jeepsafari - Oasen (Tozeur)
Vanuit Tozeur maakten we in groepjes van 6 personen een jeepsafari naar de oasen in de uitlopers van het Atlasgebergte. Die jeepsafari op zich was al een ervaring en ondertussen konden we dan nog eens genieen van een prachtig landschap en mooie oasen!

Sidi Bou Said
Sidi Bou Said is gelegen net boven Tunis. Het is een mooi wit-blauw dorp gelegen op een heuvel. Vanuit Sidi Bou Said het je prachtig zeezicht en je kan ook rondwandelen in de gezellige, krondelende, smalle straatjes.

Kamelentocht
Als je naar Tunesië gaat kan je niet terug naar huis voordat je een ritje op een kameel gemaakt hebt. :) Bij ons stond dit de tweede dag al op het programma. Wij hebben die kameltocht in de Sahara gemaakt bij zonsonderdag. Super mooi en leuk natuurlijk!